FamilyBoost 1 vuotta! Vuosikatsaus 2017

with Ei kommentteja

FamilyBoost täytti juuri yhden vuoden! Lähes tasan vuosi sitten, 7.1.2017, FamilyBoostin verkkosivut avautuivat yleisölle.

Vuodessa on ehtinyt tapahtua kaikenlaista ja jotta pysyisit ajan tasalla vaiheistamme, olemme koonneet tähän blogikirjoitukseen vuoden 2017 kohokohdat!

FamilyBoostin perustajat Heidi Livingston ja Julia Pöyhönen

FamilyBoostin verkkokurssivalikoima

FamilyBoost julkaisi vuoden 2017 aikana neljä verkkokurssia: VoimaBoostin, TunneBoostin, TaitoBoostin ja TaaperoBoostin. Tavoitteenamme on kohdentaa verkkokurssit niin, että vastaavat mahdollisimman hyvin juuri niihin kysymyksiin ja huolenaiheisiin, joita suomalaisilla lapsiperheillä on. Pitkä perheneuvolataustamme on opettanut, että eniten vanhemmat hakevat tukea omaan jaksamiseensa (VoimaBoosti), kasvatusasioihin ja perheen vuorovaikutukseen (TaitoBoosti) ja lapsen tunne-elämän tukemiseen (TunneBoosti). Niinpä pidimme tuotekehittelyvaiheessa tärkeänä, että voimme tarjota vanhemmille nopeasti tukea kaikkiin näihin kysymyksiin.

Myöhemmin syntyi ajatus ikävaihekursseista, joista TaaperoBoosti on ensimmäinen. TaaperoBoosti keskittyy nimenomaan lapsen tietyn ikävaiheen (uhmaikä / tahtoikä) haasteisiin. Välillä lapsen kehitys on tasaisempaa, kun taas tietyt ikävaiheet vaativat vanhemmalta erityisiä vanhemmuuskeinoja. Halusimme tarjota vanhemmille helposti lähestyttävää tietoa ja tukea haastaviksi koettuihin ikävaiheisiin. Keväällä 2018 on tulossa uusi ikävaihekurssi TeiniBoosti, joka on nimensä mukaisesti suunnattu teini-ikäisten nuorten vanhemmille.

VoimaBoosti on suosituin verkkokurssi

Tilastoja tutkiessani huomasin, että VoimaBoosti on kursseistamme kaikista suosituin. Oikeastaan tämä on aika iloinenkin asia meidän näkökulmasta. FamilyBoost nimittäin syntyi ajatuksesta tarjota palvelu, joka on ensisijaisesti suunnattu vanhemmalle. Ei perheelle, ei lapselle vaan vanhemmalle. Haluamme olla vanhemman vierellä kulkemassa arjessa. Yhdistämällä ammattitaitomme ja kokemuksemme vanhemman kokemuksiin, tietoon ja taitoon pystymme luomaan yhdessä parhaita ratkaisuja jokaisen ainutlaatuiseen vanhemmuuteen ja perheeseen.

Olemme huomanneet, että vanhemmat usein jättävät itsensä paitsioon ja asettavat muun perheen etusijalle asiassa kuin asiassa. Kuitenkin tiedetään, ettei mikään perhe pyöri kunnolla ilman hyvinvoivaa vanhempaa. Niinpä halusimme lippulaivakurssiksemme luoda VoimaBoostin. VoimaBoosti on nimenomaan vanhemman hyvinvointiin ja onnellisuuteen keskittyvä verkkokurssi, jolla vanhemman, mutta erityisesti yksilön hyvinvointia etsitään arjen pienten muokkausten avulla. Olemme iloisia, että vanhemmat ovat ensinnäkin löytäneet kurssimme ja toiseksi nähneet tärkeyden siinä, että he pitävät itsestään huolta ja asettavat itsensä etusijalle!

Puutalobabyn Kristan kokemuksia VoimaBoostista

Blogikirjoituksemme vanhemman jaksamisesta

FamilyBoost mukana tapahtumissa

Viime vuonna FamilyBoost jalkautui kahteen tapahtumaan; Taaperotiistai – ja Lähde mieleesi -tapahtumaan.

Taaperotiistai tarjosi pääkaupunkiseudun ostoskeskuksissa taaperoille ja heidän vanhemmilleen kaikenlaista tekemistä ja testailtavaa. FamilyBoostin psykologin kanssa pääsi juttelemaan arjen asioista ja kyselemään mieltä painavista asioista.

FamilyBoost Taaperotiistai-tapahtumassa Sellon Jellonan kanssa

Lähde mieleesi -tapahtumassa FamilyBoost veti työpajan myönteisestä muutoksesta perheessä. Työpajaan osallistuneet olivat aktiivisesti mukana ja tekivät loistavia suunnitelmia kotiin vietäväksi myönteisen muutoksen tekemiseksi omassa perheessään. Työpajasta lähti osallistujille tuliaiseksi kotiin peukalosääntö: kiinnitä huomiota siihen käytökseen, minkä haluat lisääntyvän. Lähde mieleesi oli suosittu tapahtuma, jossa pääsi tutustumaan psykologiaan, psykologeihin ja psykologian moniin sovellusaloihin.

Myönteinen muutos -työpaja Lähde mieleesi -tapahtumassa

Kunnat tarjoavat maksuttomia verkkokursseja asukkailleen

Erityisen ilahduttavaa ja mielekästä yhteistyötä on ollut kuntien kanssa tehtävä yhteistyö. Kunnilla on mahdollisuus maksusitoumuksen kautta tarjota asukkailleen nopeasti ja luotettavasti FamilyBoostin palveluita perheen eri tilanteisiin. Tällä hetkellä yhteistyössä FamilyBoostin kanssa on Valkeakoski, Hankasalmi ja Ylivieska! Toivomme, että kuntayhteistyö laajentuu tänä vuonna, jotta voimme yhdessä tarjota monenlaisia palveluita lapsiperheille ympäri Suomen!

Kysy rohkeasti työnantajaltasi tai kunnan terveys- ja sosiaalipalveluista mahdollisuutta saada maksusitoumus kursseillemme.

Katso ohjeet maksusitoumuksen käyttöön täältä.

FamilyBoost mediassa

Mediassa FamilyBoost sai huomiota lehitjuttujen kautta. Iltalehti kiinnostui haastattelemaan meitä aiheista yhteisvanhemmuus ja lapsen palkitseminen. Meidän perhe -lehti teki jutun mikromanageerauksesta vanhemmuudessa.

FamilyBoost

Mielekästä oli myös blogiyhteistyö monien lahjakkaiden bloggaajien kanssa. Esimerkiksi yhteistyöbloggaus, jossa vastasimme lukijoiden kysymyksiin Puutalobaby-blogissa nousi hyvin suosituksi. Lue juttu täältä!

Paljon luettuja yhteistyökirjoituksia olivat myös esimerkiksi Rakastu arkeen -blogissa (aiemmin Tänään kotona) aiheella ”Miksi lapset puhuvat toisilleen rumasti”, Kommammaa-blogissa Itsekriittisen lapsen tukemisesta ja Diary of A -blogissa ”Miksi arvostelemme toisiamme?”.

Omassa blogissamme vuoden ehdottamasti suosituin kirjoitus oli päiväkodissa ylivilkkaan lapsen tukemisesta.

Tiivistelmä vuoden suosituimmasta blogikirjoituksestamme

Meillä oli ilo ja kunnia saada myös kaksi ammattitaitoista vierasbloggaajaa kirjoittamaan blogiimme. Lue Katri Rockaksen juttu Lapsen pelot ja ahdistuneisuus ja niiden ymmärtäminen

Vieraskynäbloggaaja Katri Rockas

ja Reetta Latvalan juttu Uupumus vai masennus – milloin huolestua väsymyksestä?

Vieraskynäbloggaaja Reetta Latvala

Materiaalipankista vinkkejä vanhemmille ja lapsiperheiden kanssa työskenteleville

Syksyllä julkaisemamme ilmainen materiaalipankki on saanut paljon myönteistä huomiota ja kiitosta osakseen. Materiaalipankista löytyy kaikenlaisia vinkkejä lapsiperheiden avuksi – muun muassa palkintotaulukko, toiminnanohjauskortit ja unipäiväkirja!

Otamme mielellämme vastaan toiveita siitä, miten materiaalipankkia voidaan kerryttää vielä paremmaksi!

Lopuksi

Parasta antia FamilyBoostin ensimmäisen vuoden aikana meille on ollut asiakkaidemme kanssa työskentely ja olemme kiitollisia siitä, että olemme päässet kurkistamaan perheiden arkeen ja kulkemaan vanhempien rinnalla.

Otamme uuden vuoden innolla vastaan ja pyrimme tekemään töitä kehittääksemme FamilyBoostista entistä paremman.

Kiitos kaikille vuodesta 2017! On ollut aivan upea ja opettavainen vuosi!

Kerro kaverille:
Share on Google+